Besplatno planiranje poslovnog prostora. Planiranje & Instalacija!

Saznaj više

Saobraznost robe

 

Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru.

Pretpostavlja se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:

1) ako odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;

2) ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;

3) ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;

4) ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.

Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.

Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.

 

Otklanjanje nesaobraznosti


Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom ili da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira između opravke ili zamene kao načina otklanjanja nesaobraznosti robe.

Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

1) nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte, ni u primerenom roku;

2) ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, to jest ako prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;

3) opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;

4) otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.

Nesrazmerno opterećenje za prodavca javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:

1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;

2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;

3) da li se nesaobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

Sve troškove koji su neophodni da bi roba postala saobrazna, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac.

Za obaveze prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po osnovu te obaveze.

Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

  

Garancija


Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom.

Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku ili na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke iz garancije, navedene na jasan i čitljiv način, lako razumljivim jezikom, a naročito podatke o:

1) pravima koja potrošač ima na osnovu zakona o potročačima i o tome da garancija ne isključuje i ne utiče na prava potrošača koja proizlaze iz zakonske odgovornosti prodavca za nesaobraznost robe ugovoru;

2) nazivu i adresi davaoca garancije;

3) nazivu i adresi prodavca, ako on nije istovremeno i davalac garancije;

4) datumu predaje robe potrošaču;

5) podatke kojima se identifikuje roba.

6) sadržini garancije, uslovima i postupku ostvarivanja prava iz garancije;

7) trajanju garantnog roka i prostornom važenju garancije.

Garancija ne isključuje i ne utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru. 

 

 

Uslovi garancije


 

Garantni rok pocinje od dana prodaje robe krajnjem kupcu I traje 24 meseca za sav namestaj ukoliko nije drugačije naznačeno.

 

Ukoliko se kupac pridrzava tehnickog uputstva izdavalac garantnog lista daje izjavu da ce proizvod u garantnom roku ispravno funkcionisati.

 

Izdavalac garantnog lista daje izjavu da je obezbedio servisno odrzavanje I potrebne rezervne delove za proizvod u garantnom roku.

 

Izdavalac garantnog lista daje izjavu da ce u garantnom roku o svom trosku, sto ukljucuje I troskove prevoza, odnosno prenosa proizvoda, obezbediti otklanjanje kvarova I nedostataka proizvoda u primarnom roku,odnosno da će na zahtev kupca, neispravan proizvod zameniti novim proizvodom ako popravku ne izvrsi u odredjenom roku koji je definisan zakonom ,osim ako je do kvara doslo neispravnom upotrebom I to:

 

Ako je kupljena roba izlozena uticaju vlage,toplote ili suvom vazduhu,ako je kupljena roba izlozena suncevim zracima pa promeni boju,ako je do ostecenja doslo usled nepazljivog rukovanja I transporta pa su se pojavila mehanicka ostecenja koja je izazvao kupac.

 

Pravo na besplatne popravke prestaje ako se bilo kakve popravke vrse od strane neovlascenog lica.Proizvodjac u posebnim slucajevima moze dati ovlascenje za popravku namestaja strucnom licu koje predlozi kupac.

Proizvod se ne moze vratiti proizvodjacu ako se prethodno ne dobije saglasnost proizvodjaca za povracaj.

Kupac je duzan da reklamaciju prijavi prodajnom mestu gde je izvrsio kupovinu proizvoda I tom prilikom prilozi fiskalni racun za kupljeni proizvod.Svaka neopravdana reklamacija podrazumeva nadoknadu od strane kupca,svih eventualno nastalih troskova.

Opravdanost reklamacije utvrdjuje ovlasceno lice prodavca.Prodavac je duzan da bez odlaganja,a najkasnije u roku od 8 dana od prijema reklamacije,odgovori potrosacu, sa izjasnjenjem o podnetom zahtevu I predlogom njegovog resavanja.

Ukoliko prodavac oceni da je reklamacija opravdana,duzan je da je realizuje u primerenom roku koji je predviđen zakonom, to jest, u roku od 30 dana kad je nameštaj u pitanju.

 

 

 

Tehničko uputstvo za upotrebu I održavanje nameštaja



Za pravilno rukovanje,upotrebu I odrzavanje namestaja od univera, molimo vas da obratite paznju na sledece: Optimalna klima u prostoriji je 19-23 stepena,vlaznost od 55-75% . Najmanja udaljenost od izvora toplote mora biti 100cm u suprotnom,se mora zastititi toplotnim izolatorom. Za pravilno odrzavanje I ciscenje potrebno je kod brisanja prasine koristiti suvu mekanu krpu.Kod skidanja mrlja koristiti ispitano sredstvo za ciscenjenamestaja, a potom suvom flanelskom krpom obrisati.Proizvod ne sme biti izlozen direktnoj suncevoj svetlosti. Ukoliko se kupac pridrzava ovog uputstva izdavalac garantnog lista daje izjavu da ce proizvod u garantnom roku ispravno funkcionisati. 

 

Reklamacija i način rešavanja reklamacije

 

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.

Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava u roku u kome je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti

Trgovac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju.

Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.

Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena ili na drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem ili na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).

Prodavac je dužan da potrošaču bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca iz stava  i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u propisanom roku, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije, ni razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.